
Мы продолжаем рассказывать о украинский молодых креатирах, которых готовят к Каннскому фестивалю президент и совет украинского клуба арт-директоров ADC*UA
Сегодня наш гость – копирайтер из THINKMcCANN, 23-х летний Виталий Капустян
Как ты оказался в рекламе? Правда, что это сложно – попасть в профессию?
Грав у КВН і задумався, де можна отримувати гроші за свої ідеї. Так вирішив податись в рекламну сферу. Але тоді не було ані портфоліо на руках, ані розуміння в голові – як себе продати. Розсилав резюме до всіх агентств, які тільки знаходив на сайтах пошуку роботи, але відповіді так і не отримав.
У той час моя дівчина працювала HR-спеціалістом в одному BTL-агентстві. Одного дня там попросили знайти джуна чи стажера копірайтера, і вона запропонувала мене.
На сьогоднішній день потрапити в професію не дуже важко, якщо не тупити, як це колись робив я. Треба мати мінімальне уявлення про індустрію, зібрати хоча б якесь портфоліо та не завищувати матеріальних очікувань.
Кто такой рекламист? Бытует мнение, что это люди, живущие в своем мире, довольно закрытом?
Бувають різні типи рекламістів, може, хтось дійсно живе в своєму світі. Я думаю, що хороший рекламіст, навпаки, вбирає в себе якомога більше знань та вражень зі світу навколишнього. Книжки, кіно, мемосики. Ти ніколи не знаєш, що зможе знадобитись на наступному проекті.
Что тебя больше всего драйвит в работе?
Різноманіття. Іноді це може втомлювати, але перемикання між задачами бувають цікавими. Крім того, на українському ринку ще не відкрито багато ачівок, і мене драйвить перспектива стати першопрохідцем.
Что для тебя мерило хорошей идеи?
У мене є чат із друзями, які не працюють в рекламі. Якщо хочеться поділитися кейсом з ними, значить, ідея справді хороша.
Какой был самый сложный бриф в вашей практике? В чем сложность?
No comments.
Как, по вашему мнению, можно научиться придумывать? Как овладеть профессией «рекламист»?
А як можна навчитися закидати м’яч в кільце з 10 метрів? Один раз зі ста випадково потрапити можна, але якщо хочете робити це постійно – потрібно тренуватись. Читайте про рекламу, дивіться рекламу, створюйте рекламу і набивайте шишки, потім знову читайте і т. д. Жодного секрету немає, треба просто працювати над собою.
У кого ты учишься? Кто для тебя авторитет?
Мене мотивують люди, які вийшли на стабільний рівень креативу. В поганий день вони принесуть мінімум одну робочу ідею, з якою вже точно можна йти в роботу. В хороший день вони принесуть якусь нереальну геніашечку, яка порве всіх і вся. З такими людьми доводилось працювати раніше, з такими працюю і зараз. Під час відбору також побачив крутих молодих креативщиків, у яких є чому повчитись і до рівня яких варто прагнути.
Как оцениваешь уровень современной индустрии рекламы в Украине? Что хотелось бы изменить, добавить?
Нам усім не вистачає сміливості. Сьогоднішній рівень індустрії порівнювати з минулим мені важко, бо я не так давно в рекламі. Порівнювати з кращими світовими зразками некоректно через ряд різноманітних факторів. Але якщо подивитись на найближчих сусідів, то нам є куди розвиватись.
Какие впечатления о Национальном отборе на Young Lions в этом году?
Дуже круто! Такий відбір допомагає постійно тримати себе в тонусі.
Какая категория близка лично тебе и почему?
Ми встигли попрацювати тільки з двома категоріями: cyber і media. Перша сподобалась більше. Здається, cyber відкриває ширші можливості проявити себе. Після розбору категорії та коментарів журі до нашого вирішення брифу є відчуття, що категорія стала зрозумілою повністю. Є впевненість, що з наступним брифом упорались би краще і не допустили б попередніх помилок. З медіа, навіть після всіх розборів та сотні переглянутих кейсів, такої впевненості немає.
Чекаю на print, думаю, там має бути цікаво. Подобається креативний виклик: в простому візуальному зображенні треба передати якісне й глибоке повідомлення.
Что нового ты открыл в ходе подготовительных встреч с менторами?
Скільки людей, стільки й думок. Проте дійсно крута ідея знайде свою підтримку у більшості. Не треба боятись сміливих рішень. Так само не треба боятись облажатися, бо все це частина підготовки. Без набитих шишок результату не буде.
В этом году система подготовки молодых львов построена на серии брифов, которые львята должны выполнить за сутки. Как ты считаешь, сжатые сроки способствуют яркому результату? Какие ощущения, мысли, выводы приходят к тебе после работы в таких условиях?
Дуже класна система. Корисно випробувати на практиці умови, які очікують тебе під час самого конкурсу. Часові рамки змушують думати швидше. Основні висновки:
– треба навчитись вибирати одну хорошу ідею з того списку, який ви встигли наштормити;
– якою б хорошою не була ідея, треба вміти прив’язати її до категорії.
Считаешь ли новую практику подготовки к конкурсу эффективной?
Так.
Фотографии из личного архива Виталия Капустяна