Кто еще едет в Канны? Молодые львы: Катя Мельник

Кто еще едет в Канны? Молодые львы

Кате Мельник  – 27 и она копирайтер в креативном агенстве PROVID.

Кто еще едет в Канны? Молодые львы:

 

Как ты оказалась в рекламе? Правда, что это сложно – попасть в профессию?

Одразу скажу, що я тут не випадково. Я з другого курсу університету знала, що хочу “придумувати рекламу”, і рухалась туди. Писала курсову з соціальної реклами, читала книжки, знайшла однодумців, з якими ми у вільний час придумували різні соціальні принти (Таня, Льоша – привіт).

Чи складно? Нормально. Я взагалі не “баловень судьбы”, мені для всього треба працювати, але я звикла. Головне, що це приносить результати. Розсилала резюме, починала як асистент в маленьких рекламних агентствах, робила все підряд, від табличок в екселі до табличок на двері, від івентів до різного промо. Так назбирала собі портфоліо, дізналась, як називається омріяна професія, і шукала відповідні вакансії, аж поки мене не взяли на одну з них.  

 

Кто такой рекламист? Бытует мнение, что это люди, живущие в своем мире, довольно закрытом?

Зазвичай ми люди профдеформовані. Нас дратують дрібні нерівності в тексті, в усьому бачимо референси. В магазинах купуємо те, що в красивій упаковці, за людьми у супермаркеті можемо шпигувати, надокучати друзям дивними питаннями, на кшталт “А ти ватний диск розриваєш чи цілим користуєшся?”. На мою думку, ми відкриті, бо всюди наша ЦА, всюди інсайти.

Світ у нас закритий так само, як, наприклад, у юристів чи програмістів. Просто є своя професійна культура, мова, свої приколи.

Что тебя больше всего драйвит в работе?

Робота. Кожен раз нові задачі, можливість зануритися у нову сферу, аж поки не намацаєш у ній дно). Люди. Творчість, можливість зробити те, що, ти сподіваєшся, хоч трохи прикрасить, покращить світ і життя твоїх близьких. Такі проекти теж бувають.

 

Что для вас мерило хорошей идеи? 

Легкість. Хорошу ідею має бути легко пояснити та зрозуміти. 

Для мене ідея ще має бути робочою. Може, вона не у бриф, але якщо я вірю, що вона виконає задачу, – люблю її і захищаю. 

 

Какой был самый сложный бриф в твоей практике? В чем сложность?

Для мене кожен бриф спочатку складний. Бо це щось нове, невідоме, відповідальне. 

Потім наступає стадія усвідомлення, що я маю щастя досліджувати людські голови, придумувати і творити для них. Занурююсь у процес і отримую задоволення, щоб люди потім теж щось отримували від моєї роботи. 

Складно завжди, коли мало часу і коли треба йти на компроміс. Це більше стосується реалізації. 

Кто еще едет в Канны? Молодые львы:

Как, по твоему мнению, можно научиться придумывать? Как овладеть профессией «рекламист»? 

О-о-о, у мене є лекція на цю тему, але тут я обмежусь просто фразою, що придумувати/створювати ідеї – не талант, а навичка. Можна винайти велосипед самостійно, а можна прочитати книгу Джеймс Уеб Янга.

 

У кого ты учишься? Кто для тебя авторитет?

Ті, чиї роботи мені подобаються. Вчусь у своїх колег, аналізую роботи інших агентств.

 

Как оцениваешь уровень современной индустрии рекламы в Украине? Что хотелось бы изменить, добавить?

Не люблю оцінювати. Мені просто зажди хочеться краще.

Хочеться додати сміливості і організованості. І нам, і клієнтам. 

Хочеться, щоб клієнт більше довіряв агентству.

Кто еще едет в Канны? Молодые львы:

Какие у тебя впечатления о Национальном отборе на Young Lions в этом году?

Спочатку було страшно, а тепер я знову насолоджуюсь. Нам дуже пощастило, адже підготовка перейшла на новий якісний рівень. Вигравати дійсно потрібно вчитися.

Жарти у бік, час брати лева за гриву і везти в Україну.

 

Какая категория близка лично тебе и почему? 

Цікаво те, що найбільш актуальне і дає простір для нових рішень. Сьогодні це категорії Сyber, Media (з тих, що поки не доступні для України – PR). Але я вірю, що у кожній категорії можна зробити щось нове і значиме.

Кто еще едет в Канны? Молодые львы:

Что нового ты открыла в ходе подготовительных встреч с менторами?

Більше занурилась у нюанси того, як обирають переможця, у критерії. На конкурсі мало придумати робочу ідею, потрібно, щоб вона ще позитивно характеризувала смаки журі. Вивчила, чого не можна робити, хоч яким би воно здавалося ефективним. Зрозуміла, що у нас дійсно багато молодих талановитих майже левів.

 

В этом году система подготовки молодых Львов построена на серии брифов, которые львята должны выполнить за сутки. Как ты считаешь, сжатые сроки способствуют яркому результату? Какие ощущения, мысли, выводы приходят к тебе после работы в таких условиях?

Весь час мучать сумніви, чи ту ідею обрали, бо їх насправді народжується багато і дуже різних. Іноді тобі здається, що ось вона, свіжа, емоційна, геніальна, а виявляється, що у неї є один недолік завбільшки зі слона, який перекреслює все.  Висновок такий: не панікувати, готуватися, дивитися, чим живе світ і які проблеми його хвилюють, перевіряти кожну ідею за чек-листом (який ми собі формуємо у голові на кожну зустріч) і насолоджуватися процесом. Бо це надзвичайний досвід.

Кто еще едет в Канны? Молодые львы:

Считаешь ли новую практику подготовки к конкурсу эффективной?

Так і ще раз так. Ментори запропонували підхід, загальний план дій, але процес можна доповнювати та вдосконалювати, всі до цього відкриті, і це приємно. 

 

Фотографии из личного архива Кати Мельник