The Greatness Challenge зовет! Советы бывалых креативщиков: Оксана Капранова и Виталий Капустян

ADCE Awards 2017: советы как подготовиться и чего ожидать от креативной пары Оксаны Капрановой и Виталия Капустяна, посетивших фестиваль в прошлом году

Второй год ADC*UA объявляет конкурс The Greatness Challenge, давая возможность молодым украинским креативщикам побывать в самом центре важнейшего события в мире креатива – фестиваля ADCE Awards 2017. Победители поедут в Барселону на фестиваль, чтобы присутствовать в составе национального жюри и вместе с известными рекламистами и креативщиками отбирать работы.  

В прошлом году члены ADC*UA выбрали две креативные пары, вместо заявленной одной. Оксана Капранова (Art Director THINKMcCANN) и Виталий Капустян (Copywriter PROVID) рассказали Илоне Ставицкой (PR Tabasco) о своем опыте и как это было у них – чтобы победители этого года понимали, что ждет их за бугром.
 
ADCE Awards 2017: советы как подготовиться и чего ожидать от креативной пары Оксаны Капрановой и Виталия Капустяна, посетивших фестиваль в прошлом году 
 
Расскажите о вашем опыте на конкурсе The Greatness Challenge
 
Віталік:
Очікування.
Формат передбачав наше перебування у складі журі конкурсу, разом з крутими креативщиками, полиці яких прогинаються під кількістю нагород. І звісно, всі вони захочуть познайомитись із тобою. І до всіх дискусій по кейсах підключати будуть. А в перервах можна буде почути від них кілька класних історій про такий яскравий і недосяжний закордонний креатив. 
Реальність.
Я потрапив у категорію Integration & Innovation, куди було подано більше ніж 70 заявок. На розгляд робіт та обирання переможців – один день. Поруч сидить Adrian Botan, Global Executive Creative Director and European Creative President McCann London (навіть виговорити важко), голова журі. Навпроти – Dan Frinculescu, CD з Publicis Romania. Вчора кожен з них закрив черговий проект Каннського рівня, через день зйомки ролика, який піде на 180 країн. На столі два телефони, куди звалюється купа робочої пошти. Знайомство з молодими креативщиками явно не на першому місці в їхньому списку пріоритетів. 
Висновки. Не соромтесь проявляти ініціативу та знайомитись із новими людьми. Ви маєте бути зацікавлені в нових контактах, і у вас на це лише півтора дні. 
Висловлювати свою думку щодо кейсів – ок. Сказати щось аби щось сказати – не ок. Цінуйте час більш досвідчених колег та уважніше слідкуйте за їхніми алгоритмами розборів кейсів.  
Наберіться терпіння, ввечері буде afterparty, де знайомитись набагато легше й веселіше. 
Оксана:
Очікування. 
Коли подаєш заявку на Грейтнес челендж, думаєш тільки про одне – ідея. І подаєш її, повторюючи собі “якщо що, ми розберемось”. Далі ти забуваєш/забиваєш/намагаєшся не думати про Барселону, щоби не наврочити. І ось настає момент, коли тебе по обличчю б’є 
Реальність.
Виявляється, подати прикольну заявку мало. Потрібно реалізувати проект і заробити реальні гроші. І ще треба зняти крутий кейс про те, як ти це зробив. І звісно ж, раптом виявляється, що в тебе багато проектів, і робота не чекатиме, і як завжди, ти робиш усе в останній момент. І виходить норм, а ти хотів зовсім не норм, ти хотів вражаюче, щоб усі такі “класно, чуваки, ви придумали” і по плечу плескали, і, можливо, навіть у долоні. А ще потрібно дуже чітко запам’ятати дату відлету до Барселони – бо прийдеш зранку на роботу, а виявляється, за дві години твій літак, і тобі доведеться стрімко бігти додому, пхати речі у рюкзак і шукати паспорт.

 

ADCE Awards 2017: советы как подготовиться и чего ожидать от креативной пары Оксаны Капрановой и Виталия Капустяна, посетивших фестиваль в прошлом году

 

Как все происходило?

Віталік:
Очікування.
Взяти участь у палких суперечках щодо визначення переможців першого дня. Прослухати масу цікавих лекцій на другий день. Виграти нагороду Greatness Challenge на третій. 
Реальність.
Відчути повне виснаження від цілого дня переглядання кейсів та дискусій, закінчити перший день на крутезній afterparty. Розчаруватись у лекціях на креативних фестивалях, але на другий день познайомитись із засновником шахового боксу. Подивитись, як нагороду Greatness Challenge виграють португальці, і пообіцяти собі спробувати оримати її наступного року. 
Висновок. Щоб зрозуміти механіку фестивалю, треба побувати на фестивалі. 
Оксана:
Очікування.
Їдеш на фестиваль ти практично всліпу – взагалі не розумієш, що і як там буде. Як відбуватиметься суддівство, за якою системою, як ти там сидітимеш і навіщо. Перед самою подорожжю тобі говорять категорію, в якій ти сидітимеш у журі. В мене була найкрутіша – “філм”, і я збиралась цілий день дивитись найкреативніші ролики з усього світу.
Реальність.
Приходиш зранку до місця проведення фестивалю і з подивом дізнаєшся, що таких, як ти, ще 30 юних талантів, і всі дуже гарні і стильні. А навколо вас ті самі креативщики, які придумали ці найкреативніші ролики з усього світу. А в суддівстві ти участі не береш – але тобі дають такі ж папірці, як і членам журі. Тут перелік робіт і дві графи – “так” і “ні”. Дивишся ролик і ставиш галочку. Папірці збирають, і за підрахунком голосів журі виходить шортліст. І ось тут починається найцікавіше – обговорення. І ось те, заради чого ти у Барселоні. Найкрутіші люди рекламного світу оцінюють креатив, сперечаються, намагаються тримати себе у руках і не закочувати очі на думку інших, переживають, коли не можуть проголосувати за ролик зі своєї країни, або навпаки – радіють, що конкуруюче агентство з дому не отримує нагороди. Коли віддавали золото ролику іспанської лотереї, креативний директор Leo Burnett Madrid скромно посміхався і дивився в стіл. Аби ніхто не здогадався, що ролик його. 

 

ADCE Awards 2017: советы как подготовиться и чего ожидать от креативной пары Оксаны Капрановой и Виталия Капустяна, посетивших фестиваль в прошлом году

 

Чего вам не хватало, что вы сделали бы иначе

Віталік:
Очікування.
Ми назбираємо купу грошей на поїздку, ще й на музеї в Барсі лишиться. Ми змонтуємо якісний кейс, який точно зможе претендувати на перемогу. І звісно, ми зробимо це завчасно, а не в останній момент. 
Реальність.
На фоні зарубіжних колег, які збирали кошти на поїздку тисячами, наш здобуток виявився набагато скромнішим. За основними робочими проектами ми успішно дотягнули продакшн кейсу до останньої ночі, і він вийшов на порядок гіршим, ніж ми собі уявляли. 
Висновки.
Враховувати курс євро і збирати якомога більше коштів. Приділяти якнайбільше уваги кейсу, який вибиватиметься серед конкурентів не тільки оригінальною ідеєю, а й якістю. 
Оксана:
Очікування.
Гроші + кейс + БАРСЕЛОНА
Реальність. 
Грошей, чесно, виявилось не так багато, як ми хотіли. І дуже дякую рідному агентству, що посприяли і допомогли. А ще виявилось, що те, що відбувалося в Києві – наш РентМакКен – було найголовнішим, хотілося би повернутися в часі назад і приділити більше уваги людям, які до нас приходили. Одна чудова дівчина навіть приїхала до нас тоді із Харкова, а тепер повернулась на стажування. Сам проект заслуговує насправді на набагато більшу увагу – а коли ти гориш проектом, то і кейс виходить вражаючим, і виграти із ним більше шансів. І тоді Барселону можна вже і не капслоком писати.
 
 
ADCE Awards 2017: советы как подготовиться и чего ожидать от креативной пары Оксаны Капрановой и Виталия Капустяна, посетивших фестиваль в прошлом году
 
 
Что вы посоветуете тем, кто поедет на конкурс в этом году
 
Віталік:
Очікування.
Не витратити ані цента з власної кишені, повністю покривши поїздку зібраними коштами. Виграти конкурс. Привернути до себе увагу топових CD, показати їм класні роботи в портфоліо, отримати офер. Відмовитись, повернутись в Україну і вивести рекламу на якісно новий рівень. 
Реальність.
Не витратити ні цента з власної кишені, повністю покривши поїздку зібраними коштами. Виграти конкурс. Привернути до себе увагу топових CD, показати їм класні роботи в портфоліо, отримати офер. Відмовитись, повернутись в Україну і вивести рекламу на якісно новий рівень.  
Висновок.
Будьте відкритими до всього нового. Заводьте якомога більше нових знайомств. Уважно слухайте, як проходить обговорення кейсів, і користуйтеся цими знаннями в майбутньому. Завчасно купіть квитки до Sagrada Familia та Picasso Museum онлайн. І не витрачайтесь на сангрію – Слава Деніс обіцяла пригостити переможців. 
Оксана:
Придумайте ідею, за яку захочеться боротись і перемагати всіх. Щоби члени журі АДС*УА, а потім Грейтнес Челендж, які бачили ваш кейс, вас упізнали і підійшли потиснути вашу геніальну руку. Зробіть так, щоби ви собою дуже пишались. І лишіть день на Барселону – вона неймовірно прекрасна.  
 
 
 
Фотографии изличного архива Оксаны Капрановой и Виталия Капустяна